niedziela, 14 marca 2010

Deser z mascarpone


deser warstwowy z mascarpone



Szukałam pomysłu na deser z owocami i serkiem mascarpone, który prosił się już o wykorzystanie.
Najpierw powstała wersja z bitą śmietaną, a dzisiaj wersja z jogurtem. 
Obie wyśmienite:)






Składniki na 4 porcje:
* 250 g serka mascarpone
* 100 g gorzkiej czekolady
* 200 ml śmietanki 30% lub duży jogurt grecki
* 1/2 op. truskawek mrożonych
* łyżka fruktozy (aktualizacja: teraz korzystam z ksylitolu)
* 1 banan
* starta czekolada lub posypka czekoladowa
* zmielone orzechy do posypania




Czekoladę połamałam, dodałam niewielką ilość śmietanki (w wersji jogurtowej mleka), rozpuściłam w kąpieli wodnej, zostawiłam do przestygnięcia, po czym wymieszałam dokładnie z serkiem mascarpone.
W wersji ze śmietaną resztę śmietany ubiłam na sztywno.
Truskawki i banana zmiksowałam (do truskawek dodałam łyżkę fruktozy).
Nakładałam po kolei: mus bananowy, serek czekoladowy, bita śmietana (jogurt), mus truskawkowy, na koniec kleks bitej śmietany (jogurtu) i kleks masy serowej i posypka.

Na zdjęciu wersja jogurtowa.


deser warstwowy z mascarpone







Komentarze
2010/04/11 21:12:27
Deser godny wypróbowania, a i fotka zachęca, zaczekam jednak na świeże truskawki, za mrożonymi jakoś nie przepadam.
2010/04/12 20:57:04
Oczywiście, że najlepsze są świeże owoce - truskawki, poziomki, maliny - każda wersja będzie znakomita:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!